Miben segít a céges arculat?

A vállalkozások nagyon sok pénz költenek marketingre és reklámkampányok vásárlására. Egyes szektorokban a marketing költségek aránya a teljes árbevétel 30-40 százaléka is lehet. Ennek tükrében nem meglepő, hogy a céges igyekeznek jó színben feltüntetni márkájukat, terméküket, szolgáltatásukat.

Meglepő azonban, hogy a céges arculat sok kis és középvállalkozás esetében hiányzik. Egyszerű, alapító vagy tulajdonos által rajzolt logót használnak, az egységes megjelenésre való törekvés pedig teljesen hiányzik a cég életéből.

Ebben tud segíteni a céges arculattervezés. Számos cég foglalkozik arculattervezéssel, például: Marketing21 (https://marketing21.hu/arculattervezes/) vagy a Kreatív Vonalak (http://www.kreativvonalak.hu/arculattervezes/). Fontos, hogy a cége arculatát alaposan tervezze meg, profi designert alkalmazzon és a mindennapok részeként kezelje az arculati elemek helyes használatát bemutató brand manual vagy brand guide szaknéven nevezett dokumentumot.

Néhány hónap múlva biztosan látni fogja, hogy az egységes és professzionális arculat kiemeli a tömegből és vásárlói lojálisabbak lesznek. Ráadásul a pozitív hatást munkatársai is meg fogják érezni: büszkébbek lesznek munkáltatójukra és szívesebben, elkötelezettebben fognak dolgozni.